torstai 24. marraskuuta 2011

Kiltti



"Sie olet liian kiltti" sanoi tänään opiskelijani, joka karjalaisten sukujuuriensa takia on vaihtanut miun murteelle. Niin, enimmäkseen olen liian kiltti, se on totta. On niin vaikea delegoida, muka helpompi hoitaa asiat itse. Ja sitten hosun ja väsyn hommien kasautuessa,  kun olen luvannut tehdä paljon. Tai ainakin liikaa. Työpäivieni pitäisi olla sen verran väljiä, että akuuteille tilanteille olisi aikaa. Se vaan ei mene niin... 

Ammattitaitoa vaatii antaa toimintaohjeet lähihoitajalle puhelimitse, usein kuitenkin sairaanhoitajan odotetaan rientävän paikalle pää kolmantena jalkana. "...mutta aikatauluni menee sekaisin", minulle vastattiin ensin puhelimessa. "Niin, aina jonkun aikataulu menee sekaisin" vastasin ja olin ylpeä, etten heti ollut se joustava osapuoli. Olisiko minunkin pitänyt sekoittaa oma aikatauluni, kun pystyin puhelimessa ohjeistamaan miten toimitaan? Siitä huolimatta, etten rynnännyt kyseiseen tilanteeseen, päivän aikataulu oli tiivis ja vartin verran meni ylitöiksikin. Jos minulla ei olisi perhettä, uhraisin varmaan aikaani ylitöihin jatkuvasti. 
Onneksi on perhe.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ajatuksestasi!