tiistai 4. tammikuuta 2011

Tautitila






Uusi vuosikymmen alkoi kohdallani "sänky seljässä", lauantaista alkaen olen ollut sitkeän flunssan kynsissä. Eikä loppua näy. Nyt sen verran parempi olo, että jaksoin parkkeerata koneen ääreen kuvia siirtämään. Taudin lisäksi ahdistavaa on se, että minulla ei ole töissä sijaista. Kollegani on lomalla, ja varahenkilömme sijaistaa nyt sitten sekä häntä että minua. Erittäin tylsä tilanne.

Onnekseni äitini tuli meille juuri uudenvuodenaattona, olen voinut maata rauhassa. Kun päänsärky helpotti, aloitin lukemisen, alkuun päästyäni luin kolme kirjaa kahden vuorokauden aikana! Elina Hirvosen kiitetyn esikoisteoksen Että hän muistaisi saman lukaisin yhtä kyytiä lauantai-iltana kuumeen vähän laskettua. Pidin siitä kovasti, ja aihepiiri (mm. läheisen mielenterveysongelma) tuli niin lähelle, että en voinut laskea kirjaa kädestäni.

Sen jälkeen tartuin Joyce Carol Oatesin Kosto; Rakkaustarina-kirjaan, jota olin jo pari viikkoa odotuttanut yöpöydällä. Susalla ja lumiomenalla hienot esittelyt ja arviot tästäkin kirjasta. Aihe oli sen verran rankka, etten uskaltanut aloittaa kirjaa joulunpyhinä, mutta yllätyin miten "helposti" sain sen kuitenkin luettua. Kolmaskaan kirja ei ollut mitenkään kevyt, mutta kauniisti ja taitavasti kirjoitettu. Se oli myös Elina Hirvosen kirja, viime vuonna ilmestynyt Kauimpana kuolemasta (täällä esittely) ja täytyy sanoa, että innolla jään odottamaan häneltä seuraavaa  teosta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos ajatuksestasi!